Biz temir yo'lchilarga kamdan kam e'tibor beramiz. Va bu yaxshi: bu ularning vijdonan ishlashlarini anglatadi. Ularning barchasini temiryo'lchilar deb atab, bu nom ortida qanday kasblar yashiringanligini taxmin qilish qiyin.
Temiryo'lchi kasbi - bu temir yo'lda, metroda va ichki temir yo'l tarmog'i mavjud bo'lgan korxonalarda mavjud bo'lgan bir qator ishchilar va xizmatchilar kasblarining umumiy nomi.
Ta'rifi va xususiyatlari
Temir yo'l kasblari juda ko'p. Bunga quyidagilar kiradi:
- ishchilar (mashinistlar, temir yo'lchilar, vagonchilar, konduktorlar);
- xodimlar (muhandislar, dispetcherlar, stantsiya hodimlari, stantsiya mudirlari, uchastkalar boshliqlari).
O'qish muddati
- Kunduzgi o'qish 4 yil.
- Sirtqi, kechki bo'lim yoki aralash shaklni tanlashda talaba 5 yil o'qishi kerak bo'ladi.
Kasbiy vazifalar
Temir yo'lchilarning vazifalari doirasi juda keng. Masalan, biz faqat poezdlarda sayohat qilishda tez-tez uchrashadigan xodimlarga e'tibor qaratamiz.
- Stansiya navbatchisi vokzaldan o'tayotgan barcha yo'lovchi va yuk poezdlari, shuningdek manevr lokomotivlari, ta'mirlash poezdlari va temir yo'l vagonlari harakatini nazorat qiladi. U stansiya svetoforlarini ochadi va yopadi. Bu e'tibor va intizomni talab qiladigan juda talabchan ish. Eng kichik nazorat poezd halokatiga aylanishi mumkin.
- Sayohatchilar (trekmenlar) - bu har kuni temir yo'lning holatini kuzatib boradigan va nuqsonlar aniqlanganda ta'mirlash xodimlariga xabar beradigan ishchilar. Ushbu ish kuch va chidamlilikni talab qiladi, chunki tekshirish har qanday ob-havo sharoitida amalga oshiriladi.
- Mashinachi va haydovchining yordamchisi lokomotiv brigadasini tashkil qiladi. Ular poezd harakatini jadvalga muvofiq ta'minlaydi, barcha lokomotiv tizimlarining holatini nazorat qiladi, marshrut bo'yicha dispetcherlar bilan aloqada bo'ladi.
- Vagonchilar - bu vagonlar, tormozlar va g'ildiraklarning holatini tekshiradigan ishchilar. Bundan tashqari, ular turli xil vagonlardan poyezdlar tashkil qilishadi. Bu temir yo'lda eng shikast etkazadigan kasblardan biri, chunki ishchi doimiy ravishda harakatlanuvchi vagon zinasida harakat qilishi kerak.
- Konduktor yo'lovchilarni butun marshrut bo'ylab kuzatib boradi, ularga xizmat ko'rsatadi va vagonda tartibni saqlaydi.
Shuningdek, bir qator kasblar mavjud, ularsiz vagonlar yurmaydi. Bular elektromexaniklar, muhandislar, logistlar, chilinglar, kompyuter texnikalari, kassirlar, elektrchilar, dispetcherlar va boshqalar. Ularning vazifalari lavozim tavsiflarida aniq ko'rsatilgan.
Perspektivalar
Bugungi kunda temir yo'lda yuklarni quruqlik bilan tashishda raqobatchilar yo'q. Bu har qanday sharoitda ishlashi mumkin bo'lgan eng barqaror va rivojlangan tizim. Uning samaradorligini va yo'lovchilarga xizmat ko'rsatishni ta'minlash uchun doimo malakali kadrlar zarur.
Temiryo'lchining o'rtacha oylik maoshi Rossiyada
Bugungi kunda Rossiyaning hh.ru - ishchi qidirish saytida Temiryo'lchiga taklif qilinyapkan vakasiyalar soni 176 ta, va o'rtacha oylik maoshi quyidagicha:
(Kurs bugungi kunda 1$ = 74 rubl., shunda o'rtacha oylik 120 000 rubl = 1620$)
Qayerda o'qisa bo'ladi?
The Intuition Consulting quyidagi Rossiya Universitetlarida Temiryo'l yo'nalishida (byudjet) o'qish taklif qiladi:
- Uzoq Sharq Davlat Transport Universiteti
- Sankt-Peterburg Davlat Transport Universiteti
- Samara Davlat Transport Universiteti
The Intuition Consulting quyidagi Qozog'iston va Qirg'iziston Universitetlarida Qurilish yo'nalishida o'qish taklif qiladi: